Saat
Similar topics
En son konular
Hadis-i Şerif
Giriş yap
Kontrol Paneli
Profiliniz Bilgiler Seçenekler İmza Avatar |
Sosyal Arkadaş ve Tanınmamış Üye listesi Grup |
Özel Mesaj Gelen Kutusu ÖM Gönder |
Gözlenmiş Konular |
Arama
Istatistikler
Toplam 2058 kayıtlı kullanıcımız varSon kaydolan kullanıcımız: emrec77
Kullanıcılarımız toplam 11851 mesaj attılar bunda 4572 konu
Vahy’e ait
3 posters
İsLaMCoKGuZeL FoRuMLaRı :: •°¤*(¯`° İsLaM ÇoK GüZeL FoRuM °´¯)*¤°• İ S L A M :: Peygamber Efendimiz (S.A.V.)
1 sayfadaki 1 sayfası
Vahy’e ait
Vahy gelen Peygamberler
“Nuh'a
ve ondan sonraki peygamberlere vahyettiğimiz gibi, sana da vahyettik.
İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, torunlarına, İsa'ya, Eyyub'a,
Yunus'a, Harun'a ve Süleyman'a da vahyettik. Davud'a da Zebur verdik.” (Nisa: 98/163)
“Peygamberlerin en büyük özelliklerinden biri de, Allah Teâlâ ile konuşmalarıdır.
1. Vahiy vasıtasıyla konuşma.
2. Perde arkasından konuşma.
3. Elçi (melek) vasıtasıyla konuşma.
Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s.), yukarıda kaydettiğimiz üç vasıta ile de İlâhî hitaba mazhar olmuştur.” (1)
“Hadislerden ve sahabelerin sözlerinden çıkarılan bilgilere göre Resulullah’a vahyin geliş şekil ve tarzları şöyledir:
1)
Sadık Rüya: Vahyin ilk geliş şekli olup, Resulullah’ın uyku halinde
gördüğü ve sabah aydınlığı gibi apaçık gerçekleşen rüyalarıdır.
2) Meleğin görünmeden Allah’ın sözünü Resulullah’ın kalbine düşürmesi şeklinde gelen vahiy.
3) Cebrail’in asli şekliyle görünüp ilahi emri duyurması şeklinde gelen vahiy.
4) Cebrail’in insan şeklinde görünerek getirmiş olduğu vahiy.
5) Cebrail’in görünmeden, uyanık halde bulunan Resulullah’ın kalbine ilka ettiği vahiy.
6) Resulullah uyanık iken doğrudan doğruya veya perde arkasından Allah’ın kelamını duyması şeklindeki vahiy.
7) Cebrail’in, Resulullah uykuda iken getirdiği vahiy.” (2)
“Yüce Allah Kur’ân’ı 45 âyette “Vahiy” ile adlandırmıştır.” (3)
Vahiy Kâtipleri
“Resulullah,
kendisi ümmi olduğundan, risaletinin başlangıcından, vefat edinceye
kadar, yazı bilen birçok sahabeye vahyi yazdırmıştır. Vahiy kâtipleri
adını alan bu mübarek kişilerin sayısı kırka kadar varır.
Yazı Malzemeleri
Vahiy
nazil oldukça Resulullah bunları alışılmış olan bir takım malzemeleri
kullanarak yazdırırdı. O zaman yazı için yaygın malzemeler şunlardı:
Hurma dalları, ince beyaz taşlar, kürek kemikleri, işlenmemiş ince deri
parçaları, bez parçaları, yazı yazmaya elverişli tahta, çanak ve çömlek
parçaları, Mısır papirüsünden yapılmış “Kırtas” adı verilen kâğıt,
parsümen..
Vahy’e ait bazı terimler:
1) Hadarî: Resulullah’a yolculuk ve misafirlikte olmayıp, yerleşik durumda iken gelen vahydir. Vahyin çoğunluğu bu şekilde gelmiştir.
2) Seferî:
Resulullah’a yolculuk veya savaşta iken inen vahiylerdir. Buna örnek:
Enfal suresinin baş kısmı, Tevbe: 9/34, Hac suresinin başı, Fetih
suresi.
3) Neharî: Gündüz inen âyetlerdir. Kur’an’ın büyük bölümü gündüz inmiştir.
4) Leylî:
Geceleyin vahyedilen âyetlerdir. Buna örnek: Âl-i İmran suresinin son
kısımları, Tebük seferinden geri kalan üç kişi hakkında inen âyetler
(Tevbe: 9/117-118), Fetih suresinin baş kısmı.
5) Sayfî: Yaz mevsiminde nâzil olan âyetler. Buna örnek: Nisa suresinin son ayeti olan Kelale âyeti, Tebük gazvesi hakkında inen âyetler.
6) Şitaî:
Kış mevsiminde nâzil olan âyetler. Buna örnek: İfk olayı ile ilgili
âyetler (Nur: 24/11-26), Hendek savaşı ile ilgili âyetler (Ahzab: 33/9).
7) Firaşî: Resulullah yatağında iken nâzil olan âyetler.
8) Nevmî: Resulullah uykuda iken nâzil olan âyetler.
9) Ardî: Resulullah yeryüzünde iken nâzil olan âyetler. Kur’ân’ın hemen hemen hepsi bu şekilde indirilmiştir.
10) Semaî: Resulullah semada iken nâzil olan âyetler. Bakara suresinin son iki âyeti Miraç’ta iken nâzil olmuştur.” (4)
“Kur’ân’ın
iki nüzûlü olduğu ortaya çıkmaktadır. Biri el-Levhu’l-Mahfuz’dan dünya
semasına (Beytu’l-İzzete) inzâldir. İkincisi de oradan Cibril
vasıtasıyla Hazreti Peygamberin kalbine tenzildir. Birinciye inzâl, ikinciye tenzil
denir. O halde Kur’ân kadir gecesinde dünya semâsına toptan inzâl
olundu. Sonra oradan da 23 sene zaman aralıklarıyla ihtiyaca binaen
parça parça indirildi. İnzâl tüm olarak indirmeye, tenzil ise cüz cüz
indirmeye delalet etmektedir.” (5)
“Kur'an'ı
Kerim daha Mekke döneminde hukukla ilgili âyetlerle gaybî haberler ve
kâinat, hayat ve insanla ilgili küllî bakışını ihtiva eden sözler
gelmezden önce mûciz ve büyüleyici üslubuyla Arabların kalblerini
etkilemiştir. Şayet Kur'ânî vahyin çağdaşları bizden bazılarının
imkânları dâhilinde olan Kur'ân'ın ilmî ve felsefî yönüne de muttalî
olma imkânları olsaydı ve tarihî hakîkatlar hakkında bir hükme varacak
imkânı sağlayan kültüre sahib bulunsaydılar, bütün insaf sahipleri gibi
zamanın, Kur'ân'dan birşey eksiltmekten âciz kaldığını idrak eder ve
müsbet ilimlerin, Allah'ın âyetlerinin İnkişafı hizmetinde olduklarını
görürlerdi. Nitekim Yüce Allah şöyle buyurmaktadır: “İleride
biz o Mekke halkına, hem yeryüzü etrafında, hem bizzat nefislerinde
âyetlerimizi (kudretimizin alâmetlerini) öyle göstereceğiz ki, nihayet
Peygamberin söylediği şeyin hak olduğu kendilerine zahir olacaktır.
Rabbinin herşeye şahid olması yetmez mi?”(Fussılet: 53)
Vahyin
Resulullah’ın şahsını anlatışı, onun doğruluğuna vicdanî bir delil ise,
hayatıma yemin ederim ki, nüzulünün tedrîcî oluşu da bu yüce Kitabın
Alîm ve Hakîm olan Allah'ın Kelâmı olduğuna kuvvetli bir mantıkî
delildir. Allah onu Resulüne hidayet, öğüt verici ve her şeyi
açıklayıcı olarak indirmiştir.” (6)
Mukâtil b. Süleyman'ın Kur'ân Terimleri Sözlüğü adlı eserinde el-Vahy'in Kur'ân-ı Kerim’de beş şekilde tefsir edildiği belirtilmektedir:
1. Cebrail'in Allah'tan nebilere indirdiği vahy
2. İlham
3. Yazılı şey
4. Emr
5. Söz. (7)
“Cibril,
Kur’ân vahyini sünnet vahyinden ayrı bir şekilde getiriyor, Kur’ân’ı,
tâbir caizse ferman şeklinde alıp okuyor, sünnet vahyini ise, bazı
pratik talimatlar tarzında bildiriyordu. Kur’ân gelmesi hâlinde,
Peygamberimiz hemen kâtiplerini çağırtıp yazdırıyordu. Hâlbuki diğer
sözlerini, hatta kudsî hadisleri yazdırmıyordu. Hatta sahabe, titizlik
disiplinine alışıncaya kadar, risâletin başlangıcında, Kur’ân dışında
söylediği sözlerin yazılmasını menetmişti.” (8)
“Hz. Peygamber’e ilk vahiyler geldikten bir müddet sonra bir süre vahiy kesilmiştir ki bu olaya fetretü’l-vahy
denir. Bu hâdiseden dolayı da Resûlullah (sav) üzülmüştür. Vahyin
kesilme süresi ve sebebiyle ilgili farklı ve değişik rivayetler vardır.
Buhârî’de rivayet edildiğine göre Esved b. Kays demiştir ki: Cündeb
b. Süfyan’ın şöyle dediğini işittim: Resûlullah (sav) rahatsızlandı.
İki üç gece kalkamadı. Bir kadın gelip Efendimiz (sav)’i -hâşâ alaya
alarak- Ey Muhammed! Sahibini görmüyorum, herhalde seni terketti.” dedi. Bunun üzerine yüce Allah Duhâ sûresinin tamamını indirdi.
Müslim ve Tirmizî’nin rivâyetlerine göre de vahyin gecikmesi üzerine müşrikler: “Muhammed bırakıldı” demişler; yüce Allah da: “Rabbin seni bırakmadı ve sana darılmadı”yı (yani Duhâ sûresinin tamamını) indirmiştir.
Vahyin
kesildiği müddet hakkında; dört gün, on iki gün, on beş gün, on küsur
gün, yirmi beş ve kırk gün diye değişik rivayetler vardır ki, doğrusunu
Allah bilir.” (9)
“Sana Rabbinden vahyolunana uy; şüphesiz Allah, yaptıklarınızdan haberdardır.” (Ahzab, 2)
“Sema’dan
inen yağmurlar, sel olup vadileri temizlediği gibi, Nebî Sallallahu
Teâlâ Aleyhi ve Sellem’e gelen vahiy ile kalpler temizlenmiştir.” (10)
“Nuh'a
ve ondan sonraki peygamberlere vahyettiğimiz gibi, sana da vahyettik.
İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, torunlarına, İsa'ya, Eyyub'a,
Yunus'a, Harun'a ve Süleyman'a da vahyettik. Davud'a da Zebur verdik.” (Nisa: 98/163)
“Peygamberlerin en büyük özelliklerinden biri de, Allah Teâlâ ile konuşmalarıdır.
1. Vahiy vasıtasıyla konuşma.
2. Perde arkasından konuşma.
3. Elçi (melek) vasıtasıyla konuşma.
Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s.), yukarıda kaydettiğimiz üç vasıta ile de İlâhî hitaba mazhar olmuştur.” (1)
“Hadislerden ve sahabelerin sözlerinden çıkarılan bilgilere göre Resulullah’a vahyin geliş şekil ve tarzları şöyledir:
1)
Sadık Rüya: Vahyin ilk geliş şekli olup, Resulullah’ın uyku halinde
gördüğü ve sabah aydınlığı gibi apaçık gerçekleşen rüyalarıdır.
2) Meleğin görünmeden Allah’ın sözünü Resulullah’ın kalbine düşürmesi şeklinde gelen vahiy.
3) Cebrail’in asli şekliyle görünüp ilahi emri duyurması şeklinde gelen vahiy.
4) Cebrail’in insan şeklinde görünerek getirmiş olduğu vahiy.
5) Cebrail’in görünmeden, uyanık halde bulunan Resulullah’ın kalbine ilka ettiği vahiy.
6) Resulullah uyanık iken doğrudan doğruya veya perde arkasından Allah’ın kelamını duyması şeklindeki vahiy.
7) Cebrail’in, Resulullah uykuda iken getirdiği vahiy.” (2)
“Yüce Allah Kur’ân’ı 45 âyette “Vahiy” ile adlandırmıştır.” (3)
Vahiy Kâtipleri
“Resulullah,
kendisi ümmi olduğundan, risaletinin başlangıcından, vefat edinceye
kadar, yazı bilen birçok sahabeye vahyi yazdırmıştır. Vahiy kâtipleri
adını alan bu mübarek kişilerin sayısı kırka kadar varır.
Yazı Malzemeleri
Vahiy
nazil oldukça Resulullah bunları alışılmış olan bir takım malzemeleri
kullanarak yazdırırdı. O zaman yazı için yaygın malzemeler şunlardı:
Hurma dalları, ince beyaz taşlar, kürek kemikleri, işlenmemiş ince deri
parçaları, bez parçaları, yazı yazmaya elverişli tahta, çanak ve çömlek
parçaları, Mısır papirüsünden yapılmış “Kırtas” adı verilen kâğıt,
parsümen..
Vahy’e ait bazı terimler:
1) Hadarî: Resulullah’a yolculuk ve misafirlikte olmayıp, yerleşik durumda iken gelen vahydir. Vahyin çoğunluğu bu şekilde gelmiştir.
2) Seferî:
Resulullah’a yolculuk veya savaşta iken inen vahiylerdir. Buna örnek:
Enfal suresinin baş kısmı, Tevbe: 9/34, Hac suresinin başı, Fetih
suresi.
3) Neharî: Gündüz inen âyetlerdir. Kur’an’ın büyük bölümü gündüz inmiştir.
4) Leylî:
Geceleyin vahyedilen âyetlerdir. Buna örnek: Âl-i İmran suresinin son
kısımları, Tebük seferinden geri kalan üç kişi hakkında inen âyetler
(Tevbe: 9/117-118), Fetih suresinin baş kısmı.
5) Sayfî: Yaz mevsiminde nâzil olan âyetler. Buna örnek: Nisa suresinin son ayeti olan Kelale âyeti, Tebük gazvesi hakkında inen âyetler.
6) Şitaî:
Kış mevsiminde nâzil olan âyetler. Buna örnek: İfk olayı ile ilgili
âyetler (Nur: 24/11-26), Hendek savaşı ile ilgili âyetler (Ahzab: 33/9).
7) Firaşî: Resulullah yatağında iken nâzil olan âyetler.
8) Nevmî: Resulullah uykuda iken nâzil olan âyetler.
9) Ardî: Resulullah yeryüzünde iken nâzil olan âyetler. Kur’ân’ın hemen hemen hepsi bu şekilde indirilmiştir.
10) Semaî: Resulullah semada iken nâzil olan âyetler. Bakara suresinin son iki âyeti Miraç’ta iken nâzil olmuştur.” (4)
“Kur’ân’ın
iki nüzûlü olduğu ortaya çıkmaktadır. Biri el-Levhu’l-Mahfuz’dan dünya
semasına (Beytu’l-İzzete) inzâldir. İkincisi de oradan Cibril
vasıtasıyla Hazreti Peygamberin kalbine tenzildir. Birinciye inzâl, ikinciye tenzil
denir. O halde Kur’ân kadir gecesinde dünya semâsına toptan inzâl
olundu. Sonra oradan da 23 sene zaman aralıklarıyla ihtiyaca binaen
parça parça indirildi. İnzâl tüm olarak indirmeye, tenzil ise cüz cüz
indirmeye delalet etmektedir.” (5)
“Kur'an'ı
Kerim daha Mekke döneminde hukukla ilgili âyetlerle gaybî haberler ve
kâinat, hayat ve insanla ilgili küllî bakışını ihtiva eden sözler
gelmezden önce mûciz ve büyüleyici üslubuyla Arabların kalblerini
etkilemiştir. Şayet Kur'ânî vahyin çağdaşları bizden bazılarının
imkânları dâhilinde olan Kur'ân'ın ilmî ve felsefî yönüne de muttalî
olma imkânları olsaydı ve tarihî hakîkatlar hakkında bir hükme varacak
imkânı sağlayan kültüre sahib bulunsaydılar, bütün insaf sahipleri gibi
zamanın, Kur'ân'dan birşey eksiltmekten âciz kaldığını idrak eder ve
müsbet ilimlerin, Allah'ın âyetlerinin İnkişafı hizmetinde olduklarını
görürlerdi. Nitekim Yüce Allah şöyle buyurmaktadır: “İleride
biz o Mekke halkına, hem yeryüzü etrafında, hem bizzat nefislerinde
âyetlerimizi (kudretimizin alâmetlerini) öyle göstereceğiz ki, nihayet
Peygamberin söylediği şeyin hak olduğu kendilerine zahir olacaktır.
Rabbinin herşeye şahid olması yetmez mi?”(Fussılet: 53)
Vahyin
Resulullah’ın şahsını anlatışı, onun doğruluğuna vicdanî bir delil ise,
hayatıma yemin ederim ki, nüzulünün tedrîcî oluşu da bu yüce Kitabın
Alîm ve Hakîm olan Allah'ın Kelâmı olduğuna kuvvetli bir mantıkî
delildir. Allah onu Resulüne hidayet, öğüt verici ve her şeyi
açıklayıcı olarak indirmiştir.” (6)
Mukâtil b. Süleyman'ın Kur'ân Terimleri Sözlüğü adlı eserinde el-Vahy'in Kur'ân-ı Kerim’de beş şekilde tefsir edildiği belirtilmektedir:
1. Cebrail'in Allah'tan nebilere indirdiği vahy
2. İlham
3. Yazılı şey
4. Emr
5. Söz. (7)
“Cibril,
Kur’ân vahyini sünnet vahyinden ayrı bir şekilde getiriyor, Kur’ân’ı,
tâbir caizse ferman şeklinde alıp okuyor, sünnet vahyini ise, bazı
pratik talimatlar tarzında bildiriyordu. Kur’ân gelmesi hâlinde,
Peygamberimiz hemen kâtiplerini çağırtıp yazdırıyordu. Hâlbuki diğer
sözlerini, hatta kudsî hadisleri yazdırmıyordu. Hatta sahabe, titizlik
disiplinine alışıncaya kadar, risâletin başlangıcında, Kur’ân dışında
söylediği sözlerin yazılmasını menetmişti.” (8)
“Hz. Peygamber’e ilk vahiyler geldikten bir müddet sonra bir süre vahiy kesilmiştir ki bu olaya fetretü’l-vahy
denir. Bu hâdiseden dolayı da Resûlullah (sav) üzülmüştür. Vahyin
kesilme süresi ve sebebiyle ilgili farklı ve değişik rivayetler vardır.
Buhârî’de rivayet edildiğine göre Esved b. Kays demiştir ki: Cündeb
b. Süfyan’ın şöyle dediğini işittim: Resûlullah (sav) rahatsızlandı.
İki üç gece kalkamadı. Bir kadın gelip Efendimiz (sav)’i -hâşâ alaya
alarak- Ey Muhammed! Sahibini görmüyorum, herhalde seni terketti.” dedi. Bunun üzerine yüce Allah Duhâ sûresinin tamamını indirdi.
Müslim ve Tirmizî’nin rivâyetlerine göre de vahyin gecikmesi üzerine müşrikler: “Muhammed bırakıldı” demişler; yüce Allah da: “Rabbin seni bırakmadı ve sana darılmadı”yı (yani Duhâ sûresinin tamamını) indirmiştir.
Vahyin
kesildiği müddet hakkında; dört gün, on iki gün, on beş gün, on küsur
gün, yirmi beş ve kırk gün diye değişik rivayetler vardır ki, doğrusunu
Allah bilir.” (9)
“Sana Rabbinden vahyolunana uy; şüphesiz Allah, yaptıklarınızdan haberdardır.” (Ahzab, 2)
“Sema’dan
inen yağmurlar, sel olup vadileri temizlediği gibi, Nebî Sallallahu
Teâlâ Aleyhi ve Sellem’e gelen vahiy ile kalpler temizlenmiştir.” (10)
Geri: Vahy’e ait
Allah razı olsun.bilgiler için
yağmur- Özel Üye
- Aktiflik :
Uyarı Seviyesi :
Mesaj Sayısı : 3962
Puanı : 4330
Teşekkür : 72
Kayıt tarihi : 27/01/10
Geri: Vahy’e ait
bişey değil kardeşcim
yağmur- Özel Üye
- Aktiflik :
Uyarı Seviyesi :
Mesaj Sayısı : 3962
Puanı : 4330
Teşekkür : 72
Kayıt tarihi : 27/01/10
İsLaMCoKGuZeL FoRuMLaRı :: •°¤*(¯`° İsLaM ÇoK GüZeL FoRuM °´¯)*¤°• İ S L A M :: Peygamber Efendimiz (S.A.V.)
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Salı Haz. 29, 2021 3:43 pm tarafından yağmur
» Gül’den hiç ders almıyor musun?
Salı Haz. 29, 2021 3:42 pm tarafından yağmur
» Kadir Geceniz Mübarek Olsun
C.tesi Mayıs 16, 2020 2:51 pm tarafından yağmur
» Kadir Geceniz Mübarek Olsun
C.tesi Mayıs 16, 2020 2:50 pm tarafından yağmur
» Elveda Ey Şehri Ramazan
C.tesi Mayıs 16, 2020 2:48 pm tarafından yağmur
» Kadir Gecesinde :((
C.tesi Mayıs 16, 2020 2:46 pm tarafından yağmur
» Ramazan-ı Şerif Giderken
C.tesi Mayıs 16, 2020 2:44 pm tarafından yağmur
» Ateşten Lokma..!
Paz Ara. 01, 2019 5:43 pm tarafından yağmur
» Kadir Suresi, Okunuşu ve Anlamı
Cuma Mayıs 31, 2019 10:09 am tarafından yağmur
» Allah'ım (c.c.)
Paz Mayıs 05, 2019 7:49 am tarafından yağmur
» En Güzel Duâlar ve Anlamları
Paz Mayıs 05, 2019 7:48 am tarafından yağmur
» Amin
Paz Mayıs 05, 2019 7:46 am tarafından yağmur
» Yetişin...
Paz Mayıs 05, 2019 7:43 am tarafından yağmur
» Ramazan-ı Şerif Ne Demek ?
Paz Mayıs 05, 2019 7:42 am tarafından yağmur
» Ramazan-ı Şerifiniz Mübarek Olsun
Paz Mayıs 05, 2019 7:38 am tarafından yağmur
» Ya Rabbi (c.c.) Ateşten [Cehennemden] Azat Edilenlerden Eyle Bizleri
Paz Mayıs 05, 2019 7:31 am tarafından yağmur
» Abdestten Sonra Yapılan Dualar (Arapça Türkçe)
Paz Ara. 30, 2018 9:36 am tarafından yağmur
» Kendimden Kaçabilsem
Çarş. Kas. 28, 2018 8:11 pm tarafından yağmur
» Özleminle Ey Sevgili
Çarş. Kas. 28, 2018 7:43 pm tarafından yağmur
» Gönlümüzü, gülümüzü soldurma Allâh'ım!
Çarş. Kas. 28, 2018 7:28 pm tarafından yağmur
» Af Dilerim..
Çarş. Kas. 28, 2018 7:26 pm tarafından yağmur
» Ya Rabbah :(
Çarş. Kas. 28, 2018 7:19 pm tarafından yağmur
» Gül Efendim (S.A.V.)
Çarş. Kas. 28, 2018 7:13 pm tarafından yağmur
» Hayâdan ölen kişinin bedeni, sürmelenir..
Çarş. Kas. 28, 2018 7:12 pm tarafından yağmur
» Ey Yar (S.A.V.)
Çarş. Kas. 28, 2018 7:11 pm tarafından yağmur
» Onur, Can ve Mal Gibi Dokunulmazdır..
Ptsi Kas. 19, 2018 9:26 am tarafından yağmur
» O'nun (s.a.v) Ahlâkı Kur'an'dı.
Ptsi Kas. 19, 2018 9:26 am tarafından yağmur
» Efendimiz Hz. Muhammed Mustafa (sallallahu aleyhi ve sellem)'i Sevmeliyiz..!
Ptsi Kas. 19, 2018 9:25 am tarafından yağmur
» Çağın Karanlığından Peygamberimizin Huzur'una?
Ptsi Kas. 19, 2018 9:22 am tarafından yağmur
» Şefaat Ya Rasulallah (Sallallahu Aleyhi Vesellem)
Ptsi Kas. 19, 2018 9:20 am tarafından yağmur
» Milletimizin ve Tüm İslâm Aleminin Mevlid Kandili Hakkımızda Hayırlara Vesile Olsun.
Ptsi Kas. 19, 2018 9:17 am tarafından yağmur
» Ya Rasulallah (SAV)
Ptsi Kas. 19, 2018 9:16 am tarafından yağmur
» Hz. Muhammed Mustafa (S.A.V.) Efendimiz'in Mübarek Doğum Günü "MEVLİD KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN"
Ptsi Kas. 19, 2018 7:53 am tarafından yağmur
» ❤Mevlid Kandiliniz Mübarek Olsun❤
Ptsi Kas. 19, 2018 7:45 am tarafından yağmur
» Minber’den Ötelere Bakış
Perş. Kas. 15, 2018 10:47 am tarafından yağmur
» Örnek Hanımefendi Hz. Fatıma Radıyallahü anhâ
Perş. Kas. 15, 2018 10:36 am tarafından yağmur
» Hayret Doğrusu
Paz Ekim 07, 2018 4:04 pm tarafından yağmur
» Göz Kalbin Elçisidir
Paz Ekim 07, 2018 3:56 pm tarafından yağmur
» Rabbül-âlemin, âşıklar için Yâr'dır..
Paz Ekim 07, 2018 3:55 pm tarafından yağmur
» Her Sabah Sizden 8 Şey İsteniyor.!
Paz Ekim 07, 2018 3:54 pm tarafından yağmur
» Başkaları Bilmese de Olur..
Paz Ekim 07, 2018 1:16 pm tarafından yağmur
» Sohbet; Güzelle Güzeldir..
Paz Ekim 07, 2018 1:15 pm tarafından yağmur
» İSLAM'IN KADINA VERDİĞİ DEĞER.. (Bir de bu açıdan düşünün..!)
Ptsi Eyl. 24, 2018 12:26 pm tarafından yağmur
» BOZUK SİMİT PARALARI İLE CENNETİ SATINALMAK
Ptsi Eyl. 24, 2018 12:24 pm tarafından yağmur
» Artan Pilav
Ptsi Eyl. 24, 2018 12:24 pm tarafından yağmur
» Ömür Sermayesi..
Ptsi Eyl. 24, 2018 12:21 pm tarafından yağmur
» Mecnun ve Devesi
Ptsi Eyl. 24, 2018 12:20 pm tarafından yağmur
» Usta ve Şaşı Çırak..
Ptsi Eyl. 24, 2018 12:18 pm tarafından yağmur
» İlâhi ente maksûdî ve rızâke matlûbî
Paz Eyl. 23, 2018 1:15 pm tarafından yağmur
» Bakî olan yalnız Allah (c.c.)’tır..
Paz Eyl. 23, 2018 1:12 pm tarafından yağmur